Keria Gula Melaka Mama D #Hi-Tea



holaaaa  sunday macam biasalah kalau tak jalan, encik ajip cakap nak rehat takmau jalan2 maka mama D dengan lipki mereput kat rumahh kita primary masak masakkk! scroll scroll ig sedapnye tengok gambar keria  terus cakap kat ajip jaga anak kejap mama nak pergi kedai beli keledek hehehe 



ok resipi keria gula melaka ni aiii ceduk dari youtube ajee tapi memang menjadi lah !



CARA - CARA BUAT KERIA GULA MELAKA : 

1) kupas kulit keledek oren dan rebus ( letak garam sikit )


2) lepas di toskan, masuk besen lenyek lenyek sampai tinggal 10% ketul - untuk texture sikit- dull la kalau takde bijik2 kann


3) lepas dah lenyek masukkan lerr tepung gandum, tepung beras dannnn garam sikit ( bubuh pakai agak2 sampai jadi doh yang sempurna)


4) lepas dah jadi doh camni apa lagi bentukkan lerrr ikut citarasa nak gemuk ka leper kaa



5) panaskan minyak dan goreng dalam minyak yang banyak ye, jangan plak kedekut minyak. huhu
cantekkkk betul bila goreng emas perang2 . gitew.


6) dah siap goreng ni ketepikan dulu jo buat sira gula melaka pulak...sira ni senang je...hancurkan gula melaka, letak air i cawan dan two sudu gula 



sedap di makan begitu saja :')))


TADAAAA!!
 ni lah hasil keria gula melaka mama D... 
walaupun rupanya tak semengah tapiiii rasamuuuuu
tetap memukau kalbu...
ekekkee serius senang je buat ni....

nextttttt aku nak buat kek two bahan yang viral tu,,,
daaaa



muahhx 
#ikatperutsuaminantisuamisayanglebih
#betulkeidokkk?



Sumber https://dilladaglish.blogspot.com

Jangan sampai ketinggalan postingan-postingan terbaik dari Keria Gula Melaka Mama D #Hi-Tea. Berlangganan melalui email sekarang juga:

Bali Attractions

BACA JUGA LAINNYA:

0 Response to "Keria Gula Melaka Mama D #Hi-Tea"

Post a Comment

Bali Attractions